Alle Lijnema–bestelbussen zijn uitgerust met een ritregistratiesysteem van TraSec. ‘In het geval van een tussentijdse bestelling weten we dankzij het track & trace systeem exact welke wagen daarvoor het best ingeschakeld kan worden. Daarnaast stelt het systeem ons in staat om klanten te informeren over het precieze tijdstip van de levering.

‘Het is een combinatie van een strakke regie en een goed op elkaar ingespeeld team’, zegt René Lijnema. ‘Met aan de basis natuurlijk ons brede en complete assortiment.’ René doelt op de hoge servicegraad waar klanten van Accuservice Lijnema al vanaf het allereerste begin in 1979 op mogen rekenen. Een verhaal over snelle leveringen en het gebruik van nieuwe technologische mogelijkheden.

Vol spanning en het land door

Dagelijks komen er op het bedrijf in Roodeschool talrijke bestellingen binnen. Via de telefoon, e-mail of via de webshop. De meest uiteenlopende bestellingen van de meest uiteenlopende klanten.  Logischerwijs willen ze die bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. ‘En dat is ook precies wat er gebeurd’, benadrukt René. ‘Alles wat ’s ochtends voor 9.00 uur wordt besteld wordt nog dezelfde dag door heel Nederland geleverd.  En bestellingen die voor 15.30 uur bij ons binnenkomen, hebben klanten gegarandeerd de volgende dag  in huis. Of ze nu één of enkele accu’s nodig hebben of een hele pallet voor in de werkplaats of de winkel.’

Efficiënt logistiek proces

Maar hoe gaat dat logistieke proces nu precies in zijn werk? Nadat de orders uit de printer rollen worden de bestellingen in het magazijn gereed gemaakt en klaargezet. Vandaar dat er voor alle toepassingsgebieden een zo ruim mogelijke voorraad wordt aangehouden. Vervolgens worden de meest efficiënte routes bepaald. Bestellingen in de drie noordelijke provincies en Overijssel gaan mee met de Lijnema -bestelbussen. Voor bestellingen buiten het directe werkgebied wordt gebruikgemaakt van een logistieke distributiepartner. Het maken van zo’n routeplanning is minder eenvoudig dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt. ‘Een planning kan soms in vijf minuten vijf keer in de war worden gegooid’, legt René uit. ‘Het is dus zaak om daar flexibel op in te spelen. De ervaring leert dat wij daar uitstekend toe in staat zijn. Door de korte lijnen binnen het bedrijf, maar ook door gebruik te maken van technologische mogelijkheden.’

Track & Trace

Alle Lijnema –bestelbussen zijn uitgerust met een registratiesysteem van Trasec. Een zogeheten track & trace systeem dat ervoor zorgt dat het kantoor in Roodeschool exact weet waar op hun route de wagens zich bevinden. ‘Al onze bestelbussen hebben een basisvoorraad aan boord, waar direct uit geput kan worden’, vertelt René. ‘In het geval van een tussentijdse bestelling weten we dankzij het systeem welke wagen daarvoor het best ingeschakeld kan worden. Daarnaast stelt het track & trace systeem ons in staat om klanten te informeren over het precieze tijdstip van de levering.’

Uitbreiding wagenpark

Onlangs werd het wagenpark van Lijnema uitgebreid met een vierde bestelbus. Bedoeld om de servicegraad nog verder te verhogen en nog flexibeler te kunnen inspelen op klantwensen. ‘ In tegenstelling tot de andere wagens, is onze nieuwste aanwinst niet continu onderweg’, verduidelijkt René. ‘Hij wordt met name gebruikt om bijvoorbeeld bij een “spoedje” een andere  wagen te kunnen narijden of om, indien gewenst, extra service in ons directe werkgebied te geven.’

Bij ons bent u in goede handen!

Wij zijn trots op onze klanten en geven hen graag het woord. Onze klanten gebruiken onze oplossingen op verschillende manieren, lees hier meer.

Alle referenties

"Remon Materieel over TraSec: "Al jarenlang gebruiken wij de systemen van TraSec voor ons wagenpark. Dit naar volle tevredenheid. Ze hebben een deskundige helpdesk en een uitstekende planning voor de afspraken"."

Remon Materieel
Remon Materieel B.V.

"Alle Lijnema–bestelbussen zijn uitgerust met een ritregistratiesysteem van TraSec. ‘In het geval van een tussentijdse bestelling weten we dankzij het track & trace systeem exact welke wagen daarvoor het best ingeschakeld kan worden. Daarnaast stelt het systeem ons in staat om klanten te informeren over het precieze tijdstip van de levering.‘Het is een combinatie van een strakke regie en een goed op elkaar ingespeeld team’, zegt René Lijnema. ‘Met aan de basis natuurlijk ons brede en complete assortiment.’ René doelt op de hoge servicegraad waar klanten van Accuservice Lijnema al vanaf het allereerste begin in 1979 op mogen rekenen. Een verhaal over snelle leveringen en het gebruik van nieuwe technologische mogelijkheden.Dagelijks komen er op het bedrijf in Roodeschool talrijke bestellingen binnen. Via de telefoon, e-mail of via de webshop. De meest uiteenlopende bestellingen van de meest uiteenlopende klanten.  Logischerwijs willen ze die bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. ‘En dat is ook precies wat er gebeurd’, benadrukt René. ‘Alles wat ’s ochtends voor 9.00 uur wordt besteld wordt nog dezelfde dag door heel Nederland geleverd.  En bestellingen die voor 15.30 uur bij ons binnenkomen, hebben klanten gegarandeerd de volgende dag  in huis. Of ze nu één of enkele accu’s nodig hebben of een hele pallet voor in de werkplaats of de winkel.’Efficiënt logistiek procesMaar hoe gaat dat logistieke proces nu precies in zijn werk? Nadat de orders uit de printer rollen worden de bestellingen in het magazijn gereed gemaakt en klaargezet. Vandaar dat er voor alle toepassingsgebieden een zo ruim mogelijke voorraad wordt aangehouden. Vervolgens worden de meest efficiënte routes bepaald. Bestellingen in de drie noordelijke provincies en Overijssel gaan mee met de Lijnema -bestelbussen. Voor bestellingen buiten het directe werkgebied wordt gebruikgemaakt van een logistieke distributiepartner. Het maken van zo’n routeplanning is minder eenvoudig dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt. ‘Een planning kan soms in vijf minuten vijf keer in de war worden gegooid’, legt René uit. ‘Het is dus zaak om daar flexibel op in te spelen. De ervaring leert dat wij daar uitstekend toe in staat zijn. Door de korte lijnen binnen het bedrijf, maar ook door gebruik te maken van technologische mogelijkheden.’Track & TraceAlle Lijnema –bestelbussen zijn uitgerust met een registratiesysteem van Trasec. Een zogeheten track & trace systeem dat ervoor zorgt dat het kantoor in Roodeschool exact weet waar op hun route de wagens zich bevinden. ‘Al onze bestelbussen hebben een basisvoorraad aan boord, waar direct uit geput kan worden’, vertelt René. ‘In het geval van een tussentijdse bestelling weten we dankzij het systeem welke wagen daarvoor het best ingeschakeld kan worden. Daarnaast stelt het track & trace systeem ons in staat om klanten te informeren over het precieze tijdstip van de levering.’Uitbreiding wagenparkOnlangs werd het wagenpark van Lijnema uitgebreid met een vierde bestelbus. Bedoeld om de servicegraad nog verder te verhogen en nog flexibeler te kunnen inspelen op klantwensen. ‘ In tegenstelling tot de andere wagens, is onze nieuwste aanwinst niet continu onderweg’, verduidelijkt René. ‘Hij wordt met name gebruikt om bijvoorbeeld bij een “spoedje” een andere  wagen te kunnen narijden of om, indien gewenst, extra service in ons directe werkgebied te geven.’"

Accuservice Lijnema

Al onze oplossingen