Grip krijgen op het wagenpark, en de daarbij behorende kosten, kan hét verschil maken voor ondernemers om het bedrijfsrendement te vergroten. Maar vaak ontbreekt het aan tijd om goed te onderzoeken met welke oplossingen uw onderneming effectief besparingen kan realiseren. In dit artikel geven we u 4 tips om wagenparkkosten te verlagen en uw dienstverlening te optimaliseren.

1. Efficiënter plannen

De buitendienst is een kostbaar onderdeel van uw bedrijfsvoering. Met een passend Realtime Track & Trace systeem van TraSec krijgt u grip op uw wagenpark en de daarbij behorende kosten. Met onze Track & Trace applicatie kunt u gemakkelijk en snel schakelen, omdat u precies weet waar uw voertuigen zich bevinden. TraSec biedt een tal van rapportage mogelijkheden om zo efficiënt mogelijk uw wagenpark te beheren.

2. Brandstof besparen met Rijstijlanalyses

Brandstof- en onderhoudskosten vormen een groot deel van de totale voertuigkosten. Rijgedrag beïnvloedt in grote mate de veiligheid van uw buitendienst en heeft veel invloed op de kosten van uw wagenpark.

Met onze Rijstijlanalyses krijgt u meer inzicht in het rijgedrag van de chauffeurs, het brandstofverbruik en de daaraan gerelateerde CO2-uitstoot. Onderzoek heeft aangetoond dat actieve begeleiding op het rijgedrag kan resulteren in een besparing op brandstof van gemiddeld 8 tot 12%!

3. Digitaliseer uw administratie

Een handgeschreven of zelf bijgehouden kilometeradministratie kan veel tijd innemen en u afleiden van uw core-business. TraSec helpt u hierbij door de kilometeradministratie te automatiseren en te digitaliseren. Wilt u nog een stapje verder gaan? Kies dan voor onze Keurmerk RitRegistratie EasyTax, deze helpt u ook nog eens om uw ritregistraties gegarandeerd conform de eisen van de Belastingdienst vast te leggen. Zo weet u zeker dat de ritregistraties goed geregeld zijn. Ook krijgt uw met EasyTax nauwkeurig inzicht in de gewerkte uren van uw medewerkers.

4. Voorkom onvoorziene onderhoudskosten

Vergroot de mobiliteit van uw wagenpark met onze Remote Service Monitor. Deze attendeert u via e-mail of SMS (of beide) wanneer voertuigen of machines onderhoud of keuring behoeven. Door proactieve onderhoudsplanning van arbeid en materiaal voorkomt u onvoorziene onderhoudskosten, realiseert u een verhoging van uw bedrijfsrendement en bent u gegarandeerd van een grote mobiliteitszekerheid. 

Direct beginnen met besparen?

Het team van TraSec helpt u graag om uw (besparings-)doelstellingen te behalen. Graag denken wij met u mee tijdens een vrijblijvend adviesgesprek. Neem hiervoor direct contact met ons op via het onderstaande contactformulier.

Meer weten?

Stuur uw bericht of vraag een vrijblijvende offerte aan.







    * verplichte velden

    Bij ons bent u in goede handen!

    Wij zijn trots op onze klanten en geven hen graag het woord. Onze klanten gebruiken onze oplossingen op verschillende manieren, lees hier meer.

    Alle referenties

    "Remon Materieel over TraSec: "Al jarenlang gebruiken wij de systemen van TraSec voor ons wagenpark. Dit naar volle tevredenheid. Ze hebben een deskundige helpdesk en een uitstekende planning voor de afspraken"."

    Remon Materieel
    Remon Materieel B.V.

    "Alle Lijnema–bestelbussen zijn uitgerust met een ritregistratiesysteem van TraSec. ‘In het geval van een tussentijdse bestelling weten we dankzij het track & trace systeem exact welke wagen daarvoor het best ingeschakeld kan worden. Daarnaast stelt het systeem ons in staat om klanten te informeren over het precieze tijdstip van de levering."

    Accuservice Lijnema

    Al onze oplossingen



    Keurmerk ritregistratiesystemen